Se va retrage Radu Duda pentru a-i da "endorsementul" lui Antonescu?

Poate fi un scenariu valabil dacă ne uităm la cifrele acestui Gallup. Interesant şi cum CNDD finanţează această cercetare. Rămân la părerea că nu cred într-un PNL la 21%.
credit poze: http://img3.rol.ro/images/2008/01/2-pol-radu-duda_5627.jpg http://www.independentu.ro/poze_personalitati/104_antonescu_crin%20.jpg

29 comentarii:

  1. Liviu said,

    Raspuns la intrebarea din titlu: Nu.

    Parerea mea :)

    on 15 mai 2009, 19:34


  2. nu cred. sau nu acum.săptămâna viitoare își va deschide și biroul de campanie. până la înscrierea oficială mai e mult. totul depinde și de procentele pe care le va avea la toamnă. el spune că va avea 20%. probabil de asta va depinde soarta candidaturii sale.

    on 15 mai 2009, 19:47


  3. adi_ocs said,

    poate nu am fost eu suficient de clar. nu am zis ca se retrage acum, chiar ar fi mai de efect daca ar face-o in preajma campaniei pt prezidentiale

    on 15 mai 2009, 19:49


  4. Dacă Antonescu mai are 2-3 apariţii TV ca acum câteva zile poate că se retrage el...

    Sunt 2 element importante de luat în considerare: scorul PNL la europarlamentare (dacă PNL va obţine un scor mic, Crin poate spune pa...) şi decizia lui Traian Băsescu de a candida sau nu. Azi Blaga mi s-a părut destul de ezitant într-o situaţie în care nu prea îşi avea locul echivocul.

    on 15 mai 2009, 20:27


  5. adi_ocs said,

    @Cristi
    Oricum l-ai ambala, Duda e un personaj insipid, gol de continut si care nu poate canaliza energii. Vrea sa joace cartea lui Oprescu, numai ca ala a fost mereu un personaj care a facut rating, care era "simpatic". Deci in niciun caz nu cred ca un switch Antonescu-Duda in sensul retragerii lui Crin ar putea avea loc. Despre candidatura lui Basescu, eu sunt 99,99% sigur ca va exista. Blaga mai face si gafe

    on 15 mai 2009, 20:31


  6. Lilick said,

    Radu Duda e posibil sa se retraga in toamna doar daca nu atinge un procent in sondaje apropiat de 20%.
    In ceea ce priveste candidatura lui Basescu, citeste interviul lui Lazaroiu. Eu cred ca va candida cu doua conditii: - daca criza nu va face ravagii in Romania, si, daca se asigura ca PSD sau PNL il sustin in turul doi. Lazaroiu arunca clar... pisica in curtea PSD azi.

    on 16 mai 2009, 01:27


  7. Phaim said,

    In ecuatia Duda - Antonescu, mai sunt unii care introduc al treilea termen - Sorin Oprescu.

    Se spune ca Duda e doar un interesant instrument de campanie, asigurand directionarea unor fonduri catre diferite directii, in special catre presa.

    Antonescu ocupa un alt front, pe care insa il va parasi cu realism in favoarea lui Oprescu. Care va deveni candidat PNL, sustinut de Duda si de Crin.

    Stilul e cel basescian din 2004, prefatat de un Oprescu care se lasa greu si care se va inscrie, in toamna, in cursa doar pentru patrie...

    P.S. Ce ratiune are acel 21% pentru PNL, intr-un sondaj Gallup comandat de Duda?

    on 16 mai 2009, 11:40


  8. @Phaim,
    1. Oprescu nu mai candidează, fiindcă ştie şi el că ar lua un scor mai mic decât Antonescu. Este evident depăşit de situaţie şi ca primar şi a ajuns pe un trend puternic descendent.
    2. Scorul de 21% este dat de întrebare, care nu este legată de europarlamentare, ci de parlamentare, unde există alte interese şi altă distribuţie a voturilor.

    @Adi
    Pe lângă ezitările lui Blaga (care sunt de acord că poate fi bolovănos în exprimare), este vineri interviul cu Lăzăroiu (care nu e deloc bolovănos). Nici Traian Băsescu nu a confirmat până acum candidatura - şi dacă ar fi hotărât pe bune să candideze chiar nu văd de ce ar ezita atâta. Acum deja ezitarea pare semn de slăbiciune.
    Dacă va urma o remaniere guvernamentală la modul în care se zvoneşte (Dăianu premier, eliminarea PSD) atunci 100% candidează. Cu Boc îi va fi din ce în ce mai greu, mai ales după ce vor creşte TVA-ul după europarlamentare...

    on 16 mai 2009, 12:01


  9. Phaim said,

    @Cristian Banu
    1. In 2004, nici Basescu nu avea mari realizari in Capitala. Se putea mandri doar cu realegerea.

    Nu stiu ce sa zic de trend, dar increderea in sondaje pentru Oprescu e mai mare decat la Basescu.

    Rezultatul, in scenariul pe care il avansam, depinde oricum de modul in care cei doi definesc orizontul asteptarii si fac switc-ul.

    2. Stiintific, conteaza ca intrebarea se refera la parlamentare si nu la europene. Curat manipulare:)! Dar, practic, am indoieli ca alegatorii ar face nu-stiu-ce proiectii complicate.

    on 16 mai 2009, 12:16


  10. @Phaim
    În 2004 era un alt context. Băsescu "se luptase cu Consiliul General ostil" şi aruncase în spatele lui toate neîmplinirile mandatului. El fusese reales tocmai pe ideea "daţi-mi un CG şi să vedeţi cum o să meargă totul uns". Iar distanţa de la realegere până la prezidenţiale nu a fost foarte mare astfel încât să se propage vreun eşec. Plus telenovela "Dragă Stolo"...
    Oprescu nu are pe cine să dea vina (şi nu cred că mai ţine cu CG) şi nici telenovela nu mai poate avea succes. În ceea ce priveşte încrederea, lucrurile sunt relative. În sondajul GSS, de exemplu, unde este Oprescu lider la încredere, Antonescu e pe 2 şi Băsescu e pe 3. La voturi însă...

    2. Ba tocmai că sunt "proiecţii diferite". Una este să se gândească cineva la capul de listă Nikita şi altceva este să se gândească la senatorul deputatul care i-a dat o "pungă" în campanie. De la 21 la 16 (eu cred că vor fi 12 la final, dar mergem pe turambari) este efectul Nikita. De-un par egzamplu, unul din voturile pierdute de PNL este şi al meu.

    on 16 mai 2009, 12:46


  11. Intai de toate Adi a pus problema absolut corect. Am spus asta mai bine de o luna in urma, Duda si Crin se canibalizeaza. Geoana sta la 20-25%, adica jenant. Cat despre ce zici tu Cristi Banu, "vrabia malai viseaza". Basescu va firbe si o va face in continuare. Nu va fi o candidatura oficiala inainte de iulie - august. De ce? Pentru a desumfla pe babalaii care au ratat startul. Geoana si Antonescu incearca sa profite si sa aduca plus la euro. Bineinteles ca ambele comedii nu aduc plus valoare. Eu ca portocaliu ma amuz cum se fac calcule despre pirat. Daca Pieleanu si Gallup nu reusesc sa il aduca la mai putin de dublul Geoana sau Crin, situatia vorba lui Turambarr e clara. Nimeni nu il va bate pe Basescu la toamna. Contracandidatii sunt atat de penibili incat jocul este cine prinde finala pentru 2014.
    Va salut calduros.

    on 16 mai 2009, 13:16


  12. adi_ocs said,

    ca sa revin si eu in discutie, pe scurt:
    -nu cred in ipoteza Oprescu din considerentele bine enuntate de Cristian Banu
    -nu cred in ipoteza retragerii lui Basescu, si partial ii dau dreptate lui Daniel (Turnofftheglory)
    -cred ca timigul retragerii lui Duda e cel enuntat de Lilick
    Deci sunt de acord cam cu toti:)

    on 16 mai 2009, 14:23


  13. Lilick said,

    Dar cine crezi ca il va ajuta pe Basescu in turul 2? PSD, PNL, UDMR?... Nu de alta dar in 2004 daca nu avea voturile PRM nu ar fi castigat doar cu PNL. Cu cine crezi ca negociaza de pe acum?

    on 16 mai 2009, 16:11


  14. Nu cred că scorul de acum al lui Băsescu este foarte relevant (şi ca să lămurim lucrurile, nu cred că va mai scădea foarte mult). Victoria lui Băsescu nu depinde de voturile cu care intră în turul doi, ci dacă există sau nu o masă critică sătulă de el şi care, indiferent cu cine a votat în turul doi îl va vota. Şi Ion Iliescu a intrat în turul doi în 1996 cu un scor destul de mare în turul doi (mai mare decât ar fi acum între Băsescu şi Geoană), iar Emil Constantinescu era şi atunci un candidat slab, aparent fără şanse.
    În turul 2, Traian Băsescu va putea colecta ceva de la PNL şi ceva de la PRM (luând în considerare situaţia de acum). Nehotărţii par a se îndrepta mai degrabă către ceilalţi candidaţi.
    Părerea mea este că deja există o masă critică suficientă pentru îndepărtarea lui Băsescu - indiferent cu cine va intra în turul doi. La Gallup 50% spun că Geoană îl poate bate pe Băsescu, un scor foarte mare semn că slăbiciunea lui Băsescu este deja bine transmisă în electorat.
    De aceea ezită să-şi anunţe candidatura nu ca să-i lase pe Geoană şi Antonescu să se facă de râs... Din contră, Geoană îşi creşte notorietatea şi va ajunge în scorul partidului. El este destul de vechi în prim-plan şi nu prea are cum să se ducă în jos. Crin Antonescu poate scădea dacă va continua să acţioneze aşa cum acţionează şi dacă PNL va avea un scor sub aşteptări.
    Din păcate, Traian Băsescu nu are ce voturi să negocieze (nu doar el, oricine) fiindcă în România nu se practică urmarea sfatului dat de candidat. Şi nu prea îl văd pe Antonescu spunând "votaţi-l pe Traian Băsescu".
    Dacă vor intra în turul doi, Traian Băsescu cu 35-36 şi Geoană cu 29-30, eu pariez pe Geoană.

    on 16 mai 2009, 17:42


  15. Cristi Banu, asta numesc eu wishfull thinking. :)

    on 16 mai 2009, 18:59


  16. Măi, mai era unul la mine pe blog care îmi tot vorbea de wishfull thinking şi acum îşi roade unghiile că am avut dreptate ;)
    Ne mai auzim în decembrie. Ţii un pariu?

    on 16 mai 2009, 19:07


  17. Măi, mai era unul la mine pe blog care îmi tot vorbea de wishfull thinking şi acum îşi roade unghiile că am avut dreptate ;)
    Ne mai auzim în decembrie. Ţii un pariu?

    on 16 mai 2009, 19:08


  18. No problemo Cristi. Eu vad cifre tu vezi propria ta dorinta. De ce oare toti isi doresc un Traian Basescu retras din cursa? Poate pentru ca nimeni nu e in stare sa il bata?

    on 17 mai 2009, 12:20


  19. Dacă la mine este wishfullthinking, la tine cred că e "curaj găină, că te tai" :lol:
    Nu ştiu la ce cifre te uiţi tu, dar în toate sondajele Traian Băsescu scade şi nu se întrevede ceva care să inverseze trendul. Sigur, va intra din prima poziţie în turul 2, dar distanţa faţă de următorul clasat va fi relativ mică.

    Apoi, spui că toţi se tem de Traian Băsescu. De ce să fie vorba de teamă? Poate că este vorba pur şi simplu de saturaţie după 5 ani de circ constant. Cred că mai degrabă teama este în cealaltă tabără. Dacă Geoană şi Antonescu pierd alegerile, impactul asupra PSD, respectiv, PNL este nul. Dacă Băsescu pierde alegerile, poţi să pui cruce PD-ului. În secunda 2 e scos de la putere iar majoritatea baronilor vor zbura înapoi la PSD sau PNL de unde au plecat. Personal, chiar îmi doresc să participe.

    Dacă nu participă, Traian Băsescu poate salva PD-ul, conducându-l din opoziţie către victorie peste 3 ani.

    on 17 mai 2009, 15:07


  20. I-auzi ce zice NewsIn:

    "Traian Băsescu va lua o decizie privind candidatura sa la prezidenţiale abia în septembrie, în funcţie de efectele crizei economice, iar Emil Boc este pregătit drept candidat de rezervă al PDL, le-a spus marţi preşedintele ambasadorilor UE, se arată într-un raport intern al Ambasadei Austriei."

    Să trăieşti bine! ;)

    Deci, Mircea Geoană sau ASR Principele Radu?

    on 17 mai 2009, 15:16


  21. adi_ocs said,

    @Cristian Banu
    Raman la opinia ca o retragere din cursa prezdientiala ar insemna sfarsitul lui Basescu, sfarsitul PDL si probabil si inceputul hegemoniei PSD, mai ceva ca in 2001-2004. Deci sunt niste riscuri incalculabile de care TB si PDL vor tine cont. Geoana si ASR mai au de asteptat muuuult si bine

    on 17 mai 2009, 15:28


  22. @Adi
    Tu chiar îţi închipui că Traian Băsescu & PD au vreo emoţie de dragul poporului român? Chiar crezi că vreunui politician îi pasă de altceva decât de el însuşi?

    on 17 mai 2009, 16:22


  23. adi_ocs said,

    @Cristian Banu
    Nu am zis asa ceva, am zis doar ca si PDL si Basescu ar fi pe cale de disparitie in cazul unei retrageri. Adica e spre binele lor in primul rand ca Basescu sa candideze. O hegemonie a PSD nu inseamna numai rau pentru Romania, ci si pentru ei pedelistii si el Basescu

    on 17 mai 2009, 16:30


  24. Eu cred că, din contră, intrarea în opoziţie pentru 3 ani cu Traian Băsescu în frunte ar fi salvarea PD. Riscul ca Traian Băsescu să piardă alegerile e din ce în ce mai mare şi abia pierderea alegerilor ar însemna sfârşitul pentru el şi PD. Una este să fii înfrânt şi alta este să te retragi deliberat. E o chestie de "controlul pierderilor". De aia insistă cu descentralizarea, cu impunerea oamenilor în poziţii, cu grăbirea licitaţiilor.

    on 17 mai 2009, 16:39


  25. adi_ocs said,

    @Cristi Banu
    Cristi, cu tot respectul, anul trecut imi tot previzionai disparitia PD, umflarea PNL la 25-30%, faptul ca PDL il va abandona pe Basescu si cate si mai cate. Sa-mi spui acum ca Basescu si PDL se gandesc sa piarda ca sa revina peste 3 ani e deja prea mult. Hai sa fim realisti.Daca PDL are vreun viitor in formula asta, atunci e tocmai in virtutea victoriilor actuale ale lui Basescu. Fara "pleasca" asta, PDL nu va mai ajunge nu in 3, nici in 10 ani, in pozitia de a da prim-ministru. De asta Basescu se va bate pana la sfarsit

    on 17 mai 2009, 16:43


  26. Adi,
    1. PD este un balon artificial menţinut în viaţă conjunctural, de spart se va sparge mai devreme sau mai târziu.
    2. PNL a avut o şansă importantă de a deveni partid de 25-30%, mai ales că actualul guvern îl ajută din toate puterile. Ştii cum e, Dumnezeu îţi dă, dar nu-ţi bagă în traistă. Chiar nu credeam că sunt atât de proşti. Sondajul Gallup arată că există un potenţial de peste 20% pentru PNL şi că actualul 16% cât pare a fi scorul la europarlamentare reprezintă mai degrabă o penalizare a acţiunilor noii conduceri.
    3. Rămân la părerea că, încă de dinainte de alegerile parlamentare, Traian Băsescu şi PD se incomodează reciproc. În momentul de faţă guvernarea Boc este cel mai periculos adversar pentru Băsescu, principalul motiv de scădere (sigur, este şi oboseala unui mandat prea jucăuş, dar o guvernare eficientă ar fi atenuat-o). Pentru PD, declinul lui Traian Băsescu devine periculos fiindcă îi afectează poziţia. Mie, modul în care Elena Udrea îl împinge să candideze îmi sună mai degrabă ca "Petre, eşti cel mai bun!" decât ca o agăţare de "pleaşcă".

    Din punct de vedere strategic, pentru PD evitarea bătăliei prezidenţiale din acest an ar fi cea mai bună pentru conservarea statutului însă mă îndoiesc că Traian Băsescu va reuşi să-i convingă a doua oară pe democraţi să iasă de la guvernare, dar şi că el va fi dispus să intre într-o bătălie pe care are toate şansele să o piardă doar de dragul Elenei Udrea.

    La bătălia internă se daugă şi cea externă, fiindcă Austria nu este singurul stat care transmite mai mult sau mai puţin oficial că Traian Băsescu nu mai este dorit la Cotroceni.

    on 17 mai 2009, 17:18


  27. adi_ocs said,

    @Cristi
    Ultimul tau comentariu pare mult mai nuantat si pot fi in acord cu multe din ce spui tu. Eu nu sunt la fel de sigur ca tine de pesrpectiva unei infrangeri a lui TB, cred ca de aici pleaca divergenta. Nu spun nici ca Daniel (Turnofftheglory) ca va castiga sigur, pt ca se mai pot intampla multe pana in toamna, pt ca TB poate face greseli pana atunci, pt ca intr-adevar presiunea externa este mai degraba ostila actualului presedinte, pentru ca grupurile influente in societate ii sunt ostile, pentru ca mai apot aparea si alti factori externi care sa-l puna serios in dificultate. Numai ca in fata tuturor acestor lucruri se suprapun 2-3 candidaturi destul de slabe. Geoana abia poate atrage electoratul dur al PSD, Antonescu nu are forta si are un partid mediocru in spate, de Duda ce sa mai spun. In aceste conditii, cu toate slabiciunile lui TB din acest an, este foarte posibil ca adversarii sa-si dea cu stangu-n dreptul si sa piarda.

    on 17 mai 2009, 17:25


  28. 1. În cazul lui Mircea Geoană contează mai puţin candidatul cât maşinăria de partid. Şi cam toate facţiunile au interes ca el să câştige, deci va funcţiona la capacitate maximă.
    2. Cu Duda încă nu m-am dumirit care-i treaba, dar targetul lui sunt nehotărâţii în această primă fază. Omul pare să dispună de logistică şi capacităţi superioare PNL şi se descurcă ceva mai bine decât Antonescu, care continuă cu gafele (faza cu "pe mine mă face prostănac Ionel Brătianu..." e chiar de cascadorii râsului).

    on 17 mai 2009, 17:39


  29. adi_ocs said,

    @Cristi
    Masinaria PSD ii poate aduce 30-35% la o prezenta mediocra. Pe de alta parte, studiile cam arata ca elecroratul liberal, independent sau nehotarat nu voteaza geoana orice ai face.
    Eu nu vad marile manevre pe care le-ar face Duda in lupta electorala. Niste vizite prin tara si enspe postari pe blog nu inseamna mai nimic atat timp cat la tv este insipid, iar in teritoriu nu are masinarie.

    on 17 mai 2009, 17:57